maandag 15 februari 2016

Blomkes, blomkes, blomkes en wat flinterkes

De afgelopen week heb ik alle in de naad lijnen gequilt en heb ik alle kransen gedaan, ik ben inmiddels met de buitenrand bezig


Ik ga na de hele rand omquilt te hebben weer terug naar het midden, dat moet nog verder bewerkt worden, hoogstwaarschijnlijk gaat dat rasterwerk worden, maar ik dub en kijk nog even naar andere opties.

Ik ben afgelopen zaterdag naar de Handwerkbeurs in Zwolle geweest, wat een heerlijk gebeuren is dat toch. Zoveel mensen met mooie zelfgemaakte tassen, shawls, vesten en truien, vrolijke tassenhangers, ben je niet geweest of wil je nog even nagenieten, neem dan vooral een kijkje bij <haar> wat een heerlijk kleurrijke inspiratie liep er rond. Ik heb genoten van alle moois dat aangeboden werd, ontzettend aardige mensen gesproken, spontaan praatjes aangeknoopt en verschrikkelijk gelachen met wildvreemde dames, lieve vriendinnen gezien, velen hadden tasjes vol verrukkelijkheden, het belooft weer een lading mooie brei- en haaksels, borduurwerken en quilterigheden. Het leuke is dat iedereen graag laat zien welke buit er al ingeslagen is, het samen genieten viert hoogtij op de beurs.
Zelf heb ik alleen een kantje gekocht, voor een topje of onderjurkje, ik wil op het Stoffenspektakel 
kijken of ze leuke stofjes hebben voor tuniekjes of jurkjes, het naaivirus roert zich ineens weer. Ik voelde niet eens de kriebel om voor mezelf quiltstof te kopen, ik heb wel wat gekocht voor een verjaardagslijst waar ik  aan mee doe. Ik sta helemaal en zonder moeite in de afmaakmodus, ik droom niet van nieuwe projecten, ik droom van de volgende af te maken UFO, hoe is het mogelijk!

Ik wens je een fijne dag, maak er iets moois van!


9 opmerkingen:

  1. Het is ook heerlijk projecten af te maken. Soms moeten we onszelf ook even toespreken nietwaar. Hoewel gemakkelijk is dat niet altijd als er mooie lapjes opduiken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Pauline
    Dank je wel voor de handige beurs tips op mijn blog, was leuk je even te spreken. Ben je ook nog geslaagd met aankopen? Als ik jouw Mooie, fleurige Blomkes quilt zie bedenk ik dat die van mij ook nog niet helemaal af is...moet maar op mijn nog te doen lijstje komen, hij is zo leuk. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje, mijn mond valt open, hoe krijg je het voor elkaar! Het lijkt wel of de ene na de andere top zonder moeite van je naald rolt! Je hebt echt de turbostand gevonden! Ga zo door! Binnenkort breng ik niet mijn tops naar Trijntje, maar naar jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor de bloemen en vlinders springen er bijna uit :0))
    De beurs was geen optie dit jaar voor mij ; 0) (lief pupje ...:0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn je bloemen en vlinders mooi.
    Geeft een goed gevoel iets weer af te hebben
    De beurs vonden wij ook geweldig
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. dit gaat ook weer mooi worden !!
    Succes verder met je mooie steekjes maken...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi hoor! En ik bewonder je afmaak-doorzettingsvermogen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik maak ook heel graag patchwerk, maar om al die fijne en kleine applicaties te maken dat zie ik nog niet gebeuren

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Your applique blocks are very pretty with all the blue fabrics.

    BeantwoordenVerwijderen