zaterdag 28 januari 2012

Lentequilt

Deze week heb ik de Lentequilt gesandwiched, op de lattenmanier, wat een ontdekking, dit is niet de eerste quilt die ik zo dubbel, maar ik ben steeds weer enthousiast, weg met de zere knieën en de zere rug, lekker aan tafel en het zit als een huis.
Het lijkt hier of de rand oranje is maar dat is de achterkant die voor de bescherming van de rand naar voren is geslagen en vast geregen. Het is de oranje batik met de blauwe vlinders, veel van jullie zullen hem wel kennen.
Ik heb eerst het mandje omquilt en daarna de bloemetjes, vervolgens het mandje, nu zit ik te dubben of ik het wit rond het mandje ook nog van een quiltpatroon zal voorzien of het zo laten.
En nog even een close up:
Deze week zijn er geen huisjes meer gemaakt, ik moet eerst weer even stofjes voorbereiden.
Groetjes, Pauline


10 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig, Pauline en wat heb je hem mooi doorgequilt, zulke fijne steekjes! Een lust voor het oog en nu dus ook voor de knietjes en de rug :>)
    Fijn weekend, groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt deze quilt mooi zeg. mooie kleueren en zo regelmatig gequilt.
    Groeten Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er goed uit Pauline!!!
    Ben ook al aan het denken hoe ik um door zal pitten..
    Maar daar mag ik nog een paar nachtjes over slapen;-))
    Noflike snein

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Pauline, wat een fleurige quilt, en zo mooi doorgequilt, kun je trots op zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een heerlijk frisse quilt is het Pauline, een zomers gevoel krijg ik ervan;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. je gaat super, Pauline.
    ik ben benieuwd of je al bedacht hebt hoe je het gaat quilten.
    het zou wel prachtig staan denk ik maar wel veel meer werk.
    we wachten af...
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit is echt een lentequilt. Prachtig.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig .... mooie kleurencombinatie ...
    Leuk de vliegende ganzen ... (die heb ik nog niet gemaakt
    ook niet op cursus dus)...
    Succes verder hoor !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk werk, dat gedub over wel of niet een quiltrandje. :)
    In ieder geval wordt ik nog steeds helemaal blij van dit quiltje! :))

    BeantwoordenVerwijderen