donderdag 24 oktober 2013

Bloggersquilt Donderdag - blok 42


Bloggersquilt Donderdag in de herfstvakantie, daar rekening mee houdend heb ik snel werk gemaakt van het blok van de week, vorige week donderdagochtend voor het vertrek naar de bee het patroon uitgeprint, de doos met stofjes, spelden, naalden en garen gepakt en verdere benodigdheden om papier te knippen, op stof te tekenen en stof te knippen, de ochtend was lang genoeg om alvast een beginnetje te maken, vrijdag op weg naar Veldhoven in de trein en auto lekker doorgewerkt en zaterdagochtend de laatste steekjes gezet: Hoera blokje ruim op tijd klaar!
Het blok is van Babette,  zij heeft een aantal jaren geleden haar Quiltschuur gesloten en is met man en kinderen naar het mooie Italië verhuisd om daar haar Quiltschuur weer op te bouwen en door te gaan met het geven van quiltlessen, gelukkig zijn Babette's vaardigheden niet geheel voor ons verloren gegaan, ze komt jaarlijks naar Nederland om een rondje workshops te geven, dit jaar komt zij ook naar Leeuwarden (op verzoek van Klazien - dankjewel voor je actie, Klazien!) met de jelly roll workshop, maar er worden op andere locaties ook andere workshops gegeven. Ik verheug me op een heel gezellige dag onder gelijkgestemden met mooie stoffen en snorrende machines (mijn eerste machine workshop in mijn magere quiltlessen leven).
Dit is het cursusvoorbeeld van de Jelly Roll workshop
Mocht je geïnteresseerd zijn in het volledige lesprogramma en willen weten of er nog ergens een plekje vrij is, kijk dan even >HIER<

Terug naar het bloggersblok van de week - blok 42 - het is een blok met vele mogelijkheden, je kunt met gemak een aantal variaties maken in kleurgebruik, ik heb het simpel gehouden, ik wilde deze keer een donkere buitenkant omdat ik nog niet zoveel donkere blokken heb, de lichte zijn nog in de meerderheid.
Babette vertelde over haar blok:


"Dit blok vind ik zo leuk omdat het bijzonder veelzijdig is. Je kan er echt mee spelen. Je kan dit blok op verschillende manieren maken, door te kijken welke stukjes van het blok je wilt benadrukken, door een lichte, een felle of misschien wel een donkere kleur. Dat kan er ook gedaan woorden met het diagonaal geplaatste middenblok met kleuren te benadrukken. Als laatste is het ook mogelijk om de patroondelen D en F samen te voegen, zodat er meer een ster vorm ontstaat. Dus een veelzijdig blok, die op veel manieren te maken is."

Ik wil je ook attenderen op de sampler die Babette in Italië aan een aantal dames als cursus heeft aangeboden, het is een verrukkelijk patroon en het verbaast me in het geheel niet dat de vraag naar een patroon van vele kanten kwam
Is 'ie niet dropdeadgorgeous, om het eens in het Amerikaans te benoemen, close ups vind je op de site van Babette net als alle andere informatie. Babette staat op de Kreadoe in Utrecht en aldaar is het patroon verkrijgbaar, wil je zeker weten dat je niet achter het net vist, dan kun je het reserveren. De patronen worden t/m half november vanuit Nederland gestuurd, dat bespaart je flink wat verzendkosten, als je niet in de gelegenheid bent om naar de Kreadoe te gaan. Wat te denken van het patroon nu aanschaffen, dit jaar maken en dan volgend jaar een workshop Machinaal Quilten bij haar te volgen.... is dat geen strak plan? Ik moet stevig op mijn handen blijven zitten om me hier niet op te storten, ik moet eerst mijn Sterren quilten en de Blomkes afmaken, dan volgt daar nog tzt de Bloggersquilt, dus ik zit de komende tijd volgepland, maar oh, oh, wat een mooi patroon!

Ik ga het nieuwe blok ophalen bij Jacqueline, ik wens je een prettige donderdag, alvast een fijn weekend en tot maandag!

11 opmerkingen:

  1. Mooi blok weer voor je verzameling Pauline. Wat leuk dat je die workshop gaat doen, en zelfs ik kan me voorstellen dat dat patroon je aanspreekt, die is echt heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dat je er een mooi blok van gemaakt hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer mooi gedaan! Ik geniet elke week weer van je aanvullende verhaaltjes! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zal ik je handjes even komen vastbinden? Ik weet niet of erop zitten wel genoeg is! Ik zie op mijn iPad gewoon het kwijl uit je mond lopen!
    Maar goed, je blok is wel weer prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ohhhw at gaaf toch Pauline, en ook al reageer ik niet vaak, ik geniet van je verhaaltjes!
    Liefs Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi blok weer. Je kleurgebruik vind ik ook altijd zo mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw Pauline, wat is je blok mooi!! en verder moet ik blozen om je lieve en complimenteuze verhaal over mij!
    Dikke kus en tot 7 november. Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi blok,dit gaat een super blogquilt worden.
    De Babette quilt ziet er ook prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi blok is dit geworden. Prima keuze die donkere buitenkant. Ik heb het helemaal gemist dat je op de achterbank zat te prikken. We waren er ook zo druk mee in Veldhoven dat ik helemaal vergeten ben om naar al je bloggersblokken te kijken. Dat moeten we dus nog maar een andere keer doen.
    Leuke workshop ga je doen. Ik ben benieuwd of het machinaal patchen je hart weet te stelen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat worden je blokken allemaal mooi pauline. Kan me voorstellen dat je jezelf moet bedwingen gezien de mooie quilt van Babette.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat worden je blokken allemaal mooi pauline. Kan me voorstellen dat je jezelf moet bedwingen gezien de mooie quilt van Babette.

    BeantwoordenVerwijderen