donderdag 7 november 2013

Bloggersquilt Donderdag - blok 44

 Vorige week was 31 oktober Halloween, het Keltische Oudjaarsavond, en bijna 2 november Allerzielen, de dag om geliefde overledenen te herdenken volgens de Katholieke leer (hoewel dezen natuurlijk altijd in ons hart zijn), een prima dag om het blok van Marja en haar keuze te presenteren:
"Natuurlijk kon ik niet achterblijven om een blok in te sturen.
Het is er een geworden van de Dear Jane.
E5 Rising Sun.
 ik schrijf in het boek er bij op welke datum ik het blok maak (30 april 2013)
 en wat er die dag aan de hand is.
Ook de stofkeuze toen met zonnig oranje en geel is bewust gekozen.
Nu wetende dat Friso overleden is hoop ik zeker dat de zon weer gaat schijnen voor Beatrix en Alexander."

 Marja is Dear Jane aan het maken,op haar blog zag ik ook mooie merklapjes en andere oefenlappen, daar ik de dag voor de presentatie van Bloggersblok 44 naar een merklappen tentoonstelling ben geweest, heb ik heerlijk rondgeneusd op dit blog, nog nagenietend van de tentoonstelling.

Ik trek een vlot sprintje naar Jacqueline om blok 45 op te halen, een heerlijk nieuw blok om te maken, ik verheug me er alvast op, volgende week een blok en een overzicht van 45 (+3) blokken. het mijmeren over welke stofjes ik zal gebruiken laat ik nog even tot morgen, want vandaag doe ik iets heel anders!

Me realiserend dat ik wel erg veel leuke dingen doe de afgelopen weken kan ik je vandaag vertellen dat ik op stap ben, de Jelly Roll workshop van Babette, ik verheug me op een gezellige dag, een aantal leden van onze Markante Quiltfroulju bee schuiven aan naast een aantal andere dames, ik ben benieuwd naar de jelly rolls of stof stroken van de anderen en de resultaten van de dag! 
Het is voor mij ook spannend omdat dit een machine gemaakte quilttop gaat worden, heel soms doe ik wel eens een stukje op de machine, maar over het algemeen werk ik met de hand, dus vandaag geen gesjoemel om de puntjes op elkaar te krijgen, maar netjes en geconcentreerd werken, goed strijken en rustig blijven.
Ik hoop met deze quilt een deukje in mijn voorraad Maxx (voor wie het niet weet: een winkel hier in de buurt die rest- en brandschade partijen verkoopt, enige jaren geleden hadden ze een stoffengroothandel met ook quiltstoffen opgekocht) stoffen te slaan, ik geneer me gewoon een beetje over de hoeveelheid die ik destijds schaamteloos heb ingeslagen en nu niet weet wat ik er mee aan zal vangen. Van deze stoffen, het is een deel van de serie Purses and Paisleys van Wilmington,  heb ik zelf een jelly roll gesneden, ik ben heel benieuwd hoe het uit gaat pakken, ik kan me er op dit moment geen voorstelling van maken:
Ik wens je een fijne dag toe, alvast een fijn weekend en tot maandag!

7 opmerkingen:

  1. Een mooie rising sun. Pauline. Ik wens je een hele fijne dag toe. Groetjes en ik kijk uit naar je resultaat.
    Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mooi blok, je hebt een mooie stapel lapjes klaarliggen - veel plezier vandaag Pauline!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterend blok, Pauline. Ik ben helemaal weg van jouw kleurkeuze. Wat zijn er toch veel schitterende blauwe stoffen. Blauw is een koele kleur, maar niet jouw blokken. Die stralen alleen maar warmte uit!! Deze week een leuk hondje maken. Ik duik straks weer even tussen de lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel quiltplezier met al je lapjes hoor !
    Zal vast goedkomen :o)

    Fijn weekend ook !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi blok is het geworden. Veel plezier met je mooie stapeltje lapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat weer een prachtig mooi blok ook deze weer
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou, inmiddels weten we dat je prachtige stoffen voor de Jelly Roll Quilt mee had.
    Wat zijn het mooie blokken geworden !

    BeantwoordenVerwijderen