donderdag 5 december 2013

Bloggersquilt Donderdag - blok 48

Het blok van deze week is een uitzending uit Amerika, het blijkt dat Baukje een verzoek heeft ingediend bij Katherine, die wij beiden kennen van Blog hops. Dankjewel Baukje voor het meehelpen om blokken voor onze Bloggersquilt binnen te halen.

Katherine schreef bij haar blok:
Why did I choose this block?
 Pansies are flowers I used to plant with my great-grandmother. 
 They are reminders of the wonderful, creative and caring woman I loved.  
She is the one that taught me how to sew, crochet, embroider, bake and craft when I was a child.  
Thanks to my great grandmother, my creative side was nurtured and encouraged starting at a young age.  
 I feel her with me everytime I pick up needle and thread and my heart thanks her everyday for her loving, patient guidance.
Een oma heb ik nooit gehad, laat staan een overgrootmoeder!, maar de verhalen die ik ken van mijn moeder haar oma, moet het een rijkdom in het leven zijn om als kind mee te mogen maken en ook geniet ik erg van de enthousiaste verhalen van vriendinnen met kleinkinderen. En viooltjes, ik ben dol op viooltjes, vooral de kleinere soorten zoals de maartse en bosviooltjes,  ik kan je vertellen dat ik in de verleiding ben geweest om het blok ook weer te verkleinen en meer viooltjes in een blok te maken, maar deze keer ben ik er niet aan toe gekomen.
#2. Molly's Magic Pansies. Approx. 51.5" wide by 75" long. Pattern from Say it with Quilts (1997) by Diana McClun and Laura Nownes. I don't know when I completed this top. I do know that it was after 2000. http://karenssewingroom.blogspot.nl/p/waiting-to-be-quilted.html
Ik heb wel gezocht naar quilts met dit blok, dit voorbeeld kwam ik tegen, het zijn heel grote violen,  maar ik vind het wel een mooie quilt, heerlijk in paarse tinten en dan die heerlijke geeltjes ertussen.

Ik ga kijken wat er vandaag voor blok binnen te halen is, en dan duik ik in de lapjes.

Als je Sinterklaas gaat vieren, wens ik je een gezellige viering, prettig weekend, tot maandag!

 

4 opmerkingen:

  1. Mooie violen op het quilt.
    Veel bloggers blokken hebben jullie al gemaakt, deze is ook mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er op deze manier een erg mooi bloemetje van gemaakt. Paars doet het altijd goed.
    Fijne avond Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk blokje, echt een viooltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi verhaal achter het blok. Heel ontroerend. Ik vind jouw uitvoering van het viooltje ook prachtig. Viooltjes... ze hebben altijd iets zachts met hun fluwelen blaadjes. :)

    BeantwoordenVerwijderen