maandag 24 februari 2014

Sweet Hearts in 2014

De top is af, van de Sweet Hearts, alle zoete hartjes zitten aan elkaar, ik heb er nog geen goede foto van, de top vraagt om een "ophouder", toch zal ik een poging wagen om hem te showen, de waslijn is altijd een goede optie om het te proberen:
Kijk, zo krijg je een aardig idee hoe hij er nu uitziet, ik heb lang lopen dubben over de achterkant, natuurlijk kan dat heel simpel, je koopt een lap groot genoeg en zet die er achter, maar dan loop ik tegen mijn voorraad aan, geloof me die hartjes hebben er geen deuk in geslagen, ik heb nog heel veel,  ik heb lange tijd gedubt over of ik het aandurfde om wederom de voorraad aan te spreken om de achterkant te maken, afgelopen week ben ik begonnen met het snijden van de vierkantjes, er gingen zowaar lapjes op en er verdwenen heel veel restjes in de restjesbak waar ik graag in graai als ik met een projectje bezig ben. Voorraad is er nog genoeg, maar toch net weer wat minder. Ook de nieuw gesneden vierkantjes moeten uitgelegd worden voor een ietwat redelijke verdeling, en deze laten zich natuurlijk niet makkelijk fotograferen en zijn ook niet op te hangen want ze liggen nog los:
Ze liggen alle 473 op de grond, dat wordt dus regelmatig een stukje naaien, want ook al liggen ze niemand in de weg in  mijn werkkamer, zelf hippetrip ik daar een stuk moeizamer rond, ik hoop de achterkant deze week af te krijgen en dan begint de grootste klus, alle vierkantjes passend op elkaar te krijgen! Daar kan ik het nog wel een beetje benauwd van krijgen, maar ik weet dat het moet kunnen, dus ga ik de zelf gestelde uitdaging aan, duim je voor me dat het lukt (als het niet lukt heb ik een leuke scrappy top, LOL!).

Hier is het voorjaarsvakantie, er heerst rust in huis, rust van tevreden mannen die even niet hoeven, ik doe dus zelf ook lekker rustig aan en alleen het hoognodige huishoudelijk gezien, er staan klusplannen en tuin klussen op de agenda, en met mijn nieuwe naaiklusje erbij hoef ik me dus niet te vervelen.

Ik wens je een prettige maandag, het begin van een mooie week!




17 opmerkingen:

  1. Het ziet er schitterend uit. Je hebt een hele uitdaging met de achterkant. Maar het is erg mooi zo. Succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Pauline, dat wordt een super dubbelzijdige quilt! Succes met al je vierkantjes naaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Is het bij jou nu voorjaarsvakantie ? ...wij hebben t net gehad.
    Leuk idee om zoveel vierkantjes als achterkant te gebruiken :o) net zo vrolijk als je harten aan de voorkant :o))

    Succes hoor ...
    Ik overschatte zelf mijn quilttijd ;o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Word een super mooi geheel zo
    Fijne vakantie, hopelijk ook voorjaars- weer voor de tuin
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, wat een moed om ook de achterkant van een leuke 'lapjesdeken te voorzien. Hij wordt super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is je top mooi geworden Pauline. Echt geweldig. En wat een uitdaging je achterkant. ben benieuwd hoe dit verder gaat. Jou kennende gaat dit vast lukken. Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo in 1 keer twee mooie tops ! Ik ga voor je duimen hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  8. goed idee, en als de 4 kantjes mooi opelkaar liggen nog goed te pitten

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat zijn je voorkant en achterkant mooi geworden! Ik krijg er weer helemaal zin van om aan de mijne verder te gaan. Ik ben zo'n luie donder dat ik inderdaad een rode lap heb gekocht, groot genoeg voor de achterkant en hopelijk ook om de voorkant op uit te leggen voor een mooie verdeling. Ik werk in de woonkamer, met nu nog 3, straks 4 kindertjes, ik kan niets laten liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, maar idd een uitdaging, jou kennende komt het goed, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supers! Hij is echt heel leuk, en met een geblokte achterkant heb je een omkeer quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. I must appreciate the interests you earn inside establishing Cardsharing Server this informative article. My business is relying a similar best work within you down the road in addition

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk idee om 'm zo af te werken, succes met het vastnaaien van de vierkantjes... komt vast goed. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh, hij is echt heel mooi geworden,
    geniet van de vakantiedagen,
    groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi, mooi , mooi wat is ie mooi geworden! Vind het stoer van je dat je de uitdaging aangaat van op elkaar passende blokjes, brrrr :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Petje af Pauline. Zo mooi en met zo'n achterkant, kun je em aan tweekanten gebruiken. Ik lig nu in het ziekenhuis wat op mijn telefoon bloggers te kijken, maar op de laptop zie je alles mooier. Je bent een echte volhouder. Zoveel hartjes. Vrolijk pasen

    BeantwoordenVerwijderen