zondag 22 januari 2017

Bloggersquilt - een goed begin

Zoals het vaak gaat bij nieuwe voornemens, heb ik een goed begin gemaakt met het doorquilten van de Bloggersquilt.
Ik heb minder tijd om te quilten, want afgelopen zomer kreeg ik de kolder in de kop en ik had tot mijn grote verrassing binnen een week een baantje, dat baantje neemt afwisselend 3 tot 4 dagen van de week in beslag.
Minder tijd dus en met de Scheepjes CAL Hygge, waar ik als een blok voor de eerste foto's voor viel, in het vooruitzicht probeer ik stevig door te quilten. Ik ben gevallen voor de Rainbow versie en deze is in bestelling, ik ben in blijde afwachting van de verzending van het pakket, maar daarvoor moet ik nog even geduld hebben.
Ik krijg de quilt niet gequilt voor de CAL begint, begrijp me niet verkeerd, dat gaat me nooit lukken, maar ik wil wel een vliegende start bewerkstellingen.
Ik heb om te beginnen 8 horizontale sashings slingerend gequilt ( nog 5 te gaan horizontaal en dan de vertikale nog)

Het eerste blok, ik kan ongequilt en gequilt naast elkaar laten zien, dat is misschien wel een leuke toevoeging:

Het tweede blok:
Het derde blok:

Het vierde blok:

Het vijfde blok:

Het zesde blok, van dit blok heb ik geen ongequilte versie, soms heb ik het blok in meerdere uitvoeringen gemaakt en de mooiste gekozen, soms heb ik er wel foto's van gemaakt, soms ook niet blijkt nu. Later heb ik "afgekeurde" blokken toch weer toegevoegd om de balans in licht en donker door te kunnen voeren. De Storm At Sea zit twee keer in mijn bloggersquilt, het laatste blok in de quilt is mijn andere kleurvariant geweest:
Het zevende blok, en daarmee ook het laatste van rij 1:

Nu ga ik de 5 laatste horizontale lijnen quilten. Ik ben een beetje lui geweest, ik heb alleen verticaal geregen, natuurlijk moet de quilt wel goed blijven zitten tijdens het quilten.

Ik wil iedereen die vorige week op mijn eerste blogpostje na 11 maanden zo spontaan heeft gereageerd bedanken, wat leuk om meteen zo'n aanmoediging te krijgen.

De eerste update is behaald, op naar de volgende! Ik wens jou een heel fijne week.







5 opmerkingen:

  1. Goed bezig Pauline! Mooi om te zien wat quiltwerk toevoegt aan een blok. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi door gepit, en veel leuke plannen.
    En een baantje dat geeft heel veel afwisseling in de dagen, voor als al het goed is.
    Fijne nieuwe week
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er prachtig uit zo doorgepit. Super. Succes met het verder doorpitten.
    Leuk dat je een baantje hebt, is vast een leuke afwisseling

    BeantwoordenVerwijderen