donderdag 18 juli 2013

Bloggersquilt Donderdag - blok 28

Blok 28 is van Gert - de tweede bijdrage van een quiltende man, dat is leuk! - Gert heeft een zwak voor dit blok en wel hierom:
"Ik kwam dit blok tegen op mijn voortdurende zoektocht op internet naar inspirerende quilts en blokken. Ik werd eigenlijk meteen enthousiast van dit blok: tulpen doen mij uiteraard meteen aan de lente denken, en tulpen zijn ook altijd de eerste bloemen die ik in huis haal na de lange koude winter, het staat echt voor het inluiden van een nieuw seizoen voor mij. Mooi aan dit blok vind ik de mogelijkheid om je eigen kleurkeuze hierin aan te brengen, en veel kleuren zijn mogelijk, net als bij echte tulpen, waarin ook heel veel variatie zit. Daarom heb ik gekozen voor dit leuke en vrolijke blok."

Dit was mijn uitvoering van dit blok, maar ik was niet tevreden over mijn kleur- en indelingskeuze
dus heb ik het in delen uit elkaar gehaald en hier en daar wat veranderd en dit is de definitieve uitvoering van mijn Tulp-van-Gert blok:
Dit ziet er al beter uit, het is een blok met mogelijkheden, ik krijg meteen kriebels om het nog anders te doen, maar voorlopig ben ik blij met dit blok.

Op naar Jacqueline eens kijken wat voor blok er nu weer gemaakt mag worden als bijdrage aan onze inspirerende Bloggersquilt, het aantal makende deelnemers is groeiend, is dat niet leuk?
Jouw bijdrage kun je sturen naar Jacqueline, wij Bloggersquilt makers zijn erg blij met ook jouw bijdrage in blokpatroon en het waarom jij dit blok als lievelingsblok hebt gekozen, je hoeft niet mee te doen, jouw blok of de quilt niet te maken, dus wat let je....

Ik wens je een fijne donderdag en als ik je niet meer zie een fijn weekend!

7 opmerkingen:

  1. Die 2e versie is duidelijk beter Pauline, weer een leuke aanvulling voor je quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is het goed, hoor Pauline. Keimooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wouw Pauline wat gaaf. Echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Soms moet je even achteruit werken, dit keer was dat een goede keuze. Je tweede uitvoering is veel sprekender!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig, goed besluit om de eerste versie te veranderen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Idd. De tweede past ook goed bij de andere bloken...alhoewel ze allebei weer goed gelukt zijn.
    Is een heel leuk apart leuk blok.

    BeantwoordenVerwijderen