donderdag 6 maart 2014

Bloggersquilt Donderdag - blok 61

Het blok van deze week is een klein liefje, het patroon hoefde niet eens uitgeprint te worden, de inzending komt van Simone :

"Ik vind namelijk de nine-patch blok zo lief ... :o))) eenvoudig ... maar het roept bij mij vaak veel op . Vooral plaatjes van antieke nine patch quilts :o)))))))
Waarom weet ik eigenlijk ook niet ;o)
In mijn Sampler heb ik een blok van de antieke nin-patch versie ....
daar is ook een mooi en lief voorbeeld van van Kathleen Tracy ( a sentimental quilter blog).
Nu ik jou blog bekijk :o)) zie ik dat je zelf zo'n blok hebt staan bovenaan met lief beertje erop ..... Is dit blok al toegevoegd aan de bloggers quilt ?
Maar eigenlijk is de gewone nine-patch dus mijn favoriet !!! ( negen dezelfde maat blokjes met twee of drie verschillende stofjes/kleuren )."
Twee patronen van Kathleen Tracy
Hmmm, schattig he? Ja Simone, dat vind ik ook, mijn blokje gaat in de Bloggersquilt, niet in zo'n lief tafellopertje à la Kathleen of een ander verrukkelijk ontwerp, maar de inspiratie is gewekt,
dus wie weet... ooit.
Dit is mijn uitvoering van mijn 9patch blokje:
Op naar het volgende blokje, even kijken wat Jacqueline heeft klaargezet.
Tot de volgende keer, alvast een heerlijk weekend toegewenst!

9 opmerkingen:

  1. Wat een leuk berichtje heb je ervan gemaakt :o) !
    Blijft genieten die nine-patch blokjes ...
    leuk blauw stofje heb je in jou blok, er zit diepte in door de stengeltjes met kleine bloemetjes :o)
    Fijn weekend ook !
    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi blok. Je hebt er ook al veel mee gemaakt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Makkie deze week, maar door de mooie uitstraling van de stof toch weer een schattig blok. Blijft leuk die nine-patch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je weer mooi, netjes, en met leuke stofjes gemaakt:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Simpel maar mooi blokje, kon jij wat langer van het mooie weer genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja ik ben het helemaal eens met de inzendster. Je kunt er zoveel mee varieren. Ik heb een miniquiltje met afwisselend effen gele en gekleurde nine patch blokken. In de gekleurde 9 verschillende stofjes die in elk blokje weer anders zijn gerangschikt. Heel simpel maar toch erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad een schattig blokje voor vele doel einden te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen