donderdag 4 juli 2013

Bloggersquilt Donderdag blok 26

Oh, oh, was ik toch helemaal vergeten om de foto van de eerste 24 blokken te showen vorige week toen ik blok 25 liet zien! Suf, suf, suf! Maar goed, wat in het vat zit verzuurt niet en hier is dan de foto van 24 blokken bij elkaar:
Ik blijf me verbazen hoeveel invloed licht en wat er onder ligt op de stof heeft, ik gebruik twee qua kleur dezelfde achtergrond stof, maar ieder blok ziet er per foto anders uit, de ene keer oogt het spierwit, de andere keer neigt het naar beige of zelfs lichtblauw, het is off white met een printje.

Blok 26 is van  Elza, zij schreef bij het blok:
"Het is een van mijn eerste blokjes, sinds 22 februari zit ik op een beginnerscursus.
Ik begin het steeds leuker te vinden."
Elza is een 'beroemdheid' op borduurgebied, en als ik mensen over haar hoor praten dan wordt ze bij haar bloggersnaam genoemd, dan gaat het over Elzaborduur, grappig hoe zo'n naam een eigen leven kan gaan leven.

Dit is mijn uitvoering van het blok, ik heb het gepaperpieced op dun papier, machine genaaid met een klein steekje, het patroon is goed ingedeeld in code lettertjes, maar ik heb niet opgelet en had bijna 4 dezelfde log cabin blokjes gemaakt, toen ik er twee af had realiseerde ik me ineens dat ik zo wel een heel dikke blauwe streep in het midden zou krijgen, dus heb ik de volgende twee een ander laatste randje gegeven.
Komend weekend ga ik gezellig op bezoek bij Jacqueline, even lekker bijkletsen en de quiltvriendinnen aan uit Zaanstad ontmoeten, ik verheug me erop én ik logeer een nachtje bij mijn moeder, ik zou maandag bij haar op bezoek gaan, maar nu ik zo dicht in de buurt ben blijf ik gezellig.
Ik wens je een prettig weekend!


12 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi je blokken zo!
    Gezellig hoor dat je komt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk blokje weer Pauline, ik wens je een prettig weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed dat je je realiseerde dat het wel een dikke balk in het midden zou worden met vier dezelfde blokjes. Zo is het blokje perfect in balans! Mooi. In al z'n eenvoud is de log cabin ook altijd een van mijn favorieten.
    Ik wens je veel plezier bij Jacqueline en een gezellig weekend bij je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi word het, en mooi opgelost je gespiegelde blokjes
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig al die blokken bij elkaar. Het nieuwe blok ziet er zo goed uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je al mooie blokken!
    Veel plezier dit weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet dat er mooi uit Pauline!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt erg mooie blokken zo. Ook blok 26 is weer een beauty. Een heel fijn weekend toegewenst, maar dat gaat zeker lukken.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. heel mooi dit cabin blok...mooi geheel gaat het al worden ;)
    een gezellig weekend....

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lapjes blijven verbazen ;o)
    Genieten van alle blokken bij elkaar !

    Fijn weekend hoor !:o)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige serie, een feestje om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen