maandag 16 juni 2014

Framed Flowers - BOM Gingini

Zoals ik vorige week al schreef, ik viel  niet in een gat na het einde van de Bloggersquilt, ik was helemaal geïnspireerd, dat heb ik meteen omgezet in een heerlijk middagje in de zon met een tornmes
Ik tornde een van de al jaren verzamelde spijkerbroeken uit elkaar, een heel karwei, ik begrijp nu ook waarom je zelden uit een spijkerbroek knapt omdat het stiksel het begeeft, jongejonge, die stiksel zitten stevig genaaid met oersterk garen.
Ik sneed om te beginnen 3 blokken van 21x21cm, gemakshalve deze maat omdat dat de breedte van de pijp was.
Ik greep terug naar een oude liefde, het vilt, ik  had nog wel wat op voorraad, maar er moest ook nieuw bij, dat kocht ik bij Yms Wolatelier, een bijzonder leuk adresje voor schapenwol, lontwol, vilt en inspirerende cursussen. Helaas is net de laatste winkeldag van het seizoen geweest, maar in augustus kan ik je een kijkje van harte aanbevelen op bijvoorbeeld de open dag op 28 augustus vanaf 13.00 uur (ik dacht dat Ym zei tot 20.00uur, maar in een volgende nieuwsbrief zal dat wel gepubliceerd worden) je kunt dan geheel vrijblijvend rondkijken, je inschrijven op een cursus, kijken en kopen, of gewoon belangstellende zijn, er is altijd een klein workshopje om aan mee te doen, koffie en thee en allemaal gelijkgestemden, een uitje op zich, LOL ik ben er vast ook te vinden, je kunt mij altijd even komen begroeten zo na de zomer! Het is altijd een feest om elkaar na de zomer weer te zien en het huis staat binnen de kortste keren vol met blije mensen die elkaar weer ontmoeten, bijpraten over hoe het nu gaat en wat ze van plan zijn te gaan doen.
Maar ik dwaal af, de spijkerbroek getornd, blokken gesneden, het januari patroon geprint, het vilt uitgezocht uit voorraad en gekocht.
Ik was er klaar voor, de sfeer wilde ik een beetje hippie-achtig, een beetje Indiaas, felle kleuren en kraaltjes, borduurwerk, alles lekker knallend, sommige combinaties liet ik varen omdat ik bang was dat ik het uiteindelijk te gewaagd zou vinden en daardoor het mezelf moeilijk makend om door te gaan, dus wel knallie, ik ben enthousiast.
Dit is het eerste blok in wording, ik heb me een beetje verkeken op de verwerking van vilt op jeans, het vilt wil wel, maar de jeans is lastig doorsteken, er komen 12 blokken, ik heb er nu 5 verzameld, dus ik ben voorlopig onder de pannen, en dan ga ik met allerlei andere jeans van de stapel er een geheel van maken.
Waar je deze mooie, originele BOM kunt vinden? Bij mijn lieve vriendin Gini: de BOM heet Framed Flowers, framed (ingekaderd of ingelijst) omdat je iedere maand een blok krijgt dat je in zijn geheel af kan werken, daar heeft ze een goede tutorial voor gegeven, de blokken zijn nu nog down te loaden en ik kan ze voor wie zelf lekker wil experimenteren met mogelijkheden van harte aan bevelen! Ja, ja, nu de link naar de blokken, ik klets weer veel te veel:
http://ginginis.blogspot.nl/search/label/BOM%20Framed%20Flowers%202014

Gini heeft inmiddels het blok gezien zoals jullie het hier zien, en ze vond het leuk. Vergeet niet op haar blog rond te struinen en haar eigen uitvoering te bewonderen, ze doet zoveel leuke dingen en is zo vrijgevig met uitleg en tutorials, ze is een inspiratiebron en heeft mij ook verleid om dit project zo op te starten, zonder dat ze het wist.
Om te zien hoe anderen het aanpakken kijk eens bij een andere lieve vriendin Corina (oa. het berichtje op 4 juni maar scroll verder want ze maakt hem samen met haar zus en die heeft een heel ander kleurgebruik, zo leuk om dat samen te zien, en lekker vooral even want er staan zalige recepten en prachtig frivolité en kantwerk op, ja Corina geeft ook cursussen, alleen voorlopig even niet, want er staat iets anders bijzonders op stapel), of een andere zeer getalenteerde vriendin Chrissie, zij combineert de blokken met eigen ontwerpen en ze ontwerpt beertjes en muisjes om je vingers bij af te likken, of Elizabeth, die ik niet ken, maar die wel lekker bezig is, het is maar om wat inspiratie op te doen voor hoe het ook kan, kleurgebruik van anderen vind ik ook altijd heel inspirerend.
Heb je ook al zin om mee te doen, aanhaken kan altijd nog, het is een enig vakantieproject!

Vandaag schuif ik, een week verlaat, langs mijn moeder, eigenlijk zou ik vorige week op onze gebruikelijke 2e maandag van de maand dat was 2e Pinksterdag, mijn moeder vond het schandalig dat ik alweer mijn mannen in de steek zou laten op een vrije dag (ja ik was natuurlijk die week ervoor ook al 4 dagen weggeweest) dus mocht ik een week later komen, zo word ik op mijn 53e nog opgevoed! Heerlijk dat dat nog kan!
Ik wens je een heerlijke week toe, geniet van het zomerse weer, de aardbeien die volop aanwezig zijn en de laatste weekjes voor de schoolvakantie, of wat voor jou maar van toepassing is.






8 opmerkingen:

  1. Ik ga met belangstelling jouw originele versie volgen Pauline, super leuk ziet dit blok er alvast uit! En wat een gezellig en vrolijk logje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat word je blog mooi en ik hou wel van die knalkleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie combinatie van spijkerstof en vrolijke kleurtjes vilt. Veel plezier met je nieuwe project!

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat lijkt me inderdaad lastig om op spijkerstof te appliqueren, maar het effect is heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk project is dat !
    Ik heb nog een doos met oude spijkerbroeken, belang bij? Dan neem ik ze donderdag voor je mee !
    Het was mij ook al duidelijk dat werken met spijkerbroeken ietwat te veel vergt van mijn vingers :)
    Groetjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oja, ik heb het je werk al mogen bewonderen! Helemaal verrast was ik door je materiaal- en kleurgebruik. Maar het resultaat is nu al geweldig! Dit ziet er nu al fantastisch uit, ik ben razend nieuwsgierig naar je eerste affo! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wow, spijkerstof. kon je geen zwaarder materiaal vinden?
    wat doe je je arme handen wat aan meis. al moet ik zeggen dat het er wel erg super leuk uitziet.
    je begrijpt dat ik het je niet na doe, maar geniet wel met je werkzaamheden mee. :)
    see you soon. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een originaliteit! De vrolijkheid spat van het scherm!

    BeantwoordenVerwijderen