dinsdag 10 juni 2014

In een gat gevallen???

Het was even stil na een lange reeks van 1 of zelfs 2 postjes per week, ben ik in een gat gevallen na het stoppen van de bloggersquilt? Het zou zomaar kunnen, maar nee, niets van dat alles, zoals je kon lezen bij Jacqueline zijn we op ons jaarlijkse quiltweekend geweest, deze keer met zijn vijfjes (de samenstelling is ieder jaar anders, maar het is altijd feest). We hadden door het Hemelvaartsweekend te kiezen, dat viel op ons gebruikelijke eerste weekend van juni, hadden we zomaar een dag extra, wat een zaligheid! We hebben het fantastisch gehad.
We zijn onder andere op een adresje gehad waar je hartelijk wordt ontvangen met koffie als het kan op het terras en als het regent in de gezellige woonkeuken en dan krijg je je koffie (of thee) in zo'n beker:
Heb je ooit te drinken gehad uit zo'n gezellige beker, ja een echte Emma Bridgewater (likkebaard, wat mooi!), dan ben je vast bij Atelier Bep geweest. Wij zaten heerlijk buiten onder de boompjes aan de grote tafel bij Bep, een plek waar je met een gerust hart de hele dag in de tuin rond kan blijven kijken, lekkeren in haar zalige winkeltje en genieten van al haar mooie hoekjes, zoals deze, oh om daar te mogen zitten op een warme dag, pure luxe!
Om daar te komen reden we de toeristische route over weggetjes waar je liever geen tegenliggers tegen komt, we waren wat blij dat we achter een grote bus reden over de hobbelige keitjes
We hebben het ontzettend naar onze zin gehad, eenmaal thuis barstte ik van de energie en inspiratie, ik heb die week geen steek meer gezet, (wel een heleboel klusjes gedaan en het hoofd laten borrelen) ik heb in het quiltweekend zo ontzettend mijn best gedaan aan de randen van de Blomkes en Flinterkes, alle steeltjes en nerfjes zijn geborduurd, op de hartjes van de bloempjes na ronde ik dit onderdeel af
Dit weekend kreeg ik een bezoekje van 3 heel lieve vrienden en ik werd verwend met het prachtige kenmerk van hun bedrijf, heerlijk om met zulke lieve mensen om tafel te mogen in eigen tuin
lief he?
De paddenstoeltjes zijn kenmerk van Quilt en Vilt tegenwoordig vind je ze ook op Facebook, wel zo makkelijk:
https://www.facebook.com/quiltenvilt?fref=ts
klik op het plaatje

daarna ben ik in vliegende vaart de bloemetjes gaan afborduren en toen kwam het spannendste deel van  het geheel, zou het passen? Ik krijg dan meteen last van drempel vrees maar gelukkig heb je dan mensen die precies weten wat je nodig hebt, dus kreeg ik van Karin via dit plaatje een schop onder mijn kont...
en kreeg ik vleugels, ik heb de randen recht gesneden en ik heb ze aangenaaid aan het middendeel, en de hoeken heb ik in verstek genaaid (het restant aan stof nog niet afgeknipt, dat komt nog), ik heb de laatste bloemen van het originele patroon die ik nog even achterwege had gelaten omdat ik bang was dat het niet zou kloppen in afmeting heb ik ook meteen geknipt, ze moeten nog geappliceerd worden, dat komt snel want ik bruis van de plannetjes...

wat zo'n weekend weg onder gelijkgestemden en een weekend met gezellige vrienden al niet los kan maken!

Ik heb allemaal plannetjes voor de zomer, maar die komen vanzelf voorbij. Tot de volgende keer!





11 opmerkingen:

  1. Gezellig blogje, en nee, in een gat vallen? het is juist weer zo inspirerend om dit blogje te lezen, ik ga ook maar weer eens snel iets oppakken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n weekend , waar je terugkomt met zoveel nieuwe energie en inspiratie.Ik ben benieuwd wat het weer allemaal gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Aanstekelijk is jouw enthousiasme Pauline! Wat heerlijk zo'n inspirerend weekend. Wat wordt de Blomkes quilt prachtig, goed dat je er mee door bent gegaan, deze beauty verdient het een echte quilt te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En nu laat je ons bruisend van nieuwsgierigheid achter, gelukkig kunnen we genieten van je mooie plaatjes en verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben benieuwd naar al dat gebruis ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ziet het er weer geweldig uit. En het lijkt of ik naast je zit en dit verhaal hoor vertellen. Ik hoop aangestoken te worden door je enthousiasme. Stuur dat virusje maar deze kant op.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat weer een gezellig verslag van al je belevenissen. Je blomkes zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijk weekend heb jij gehad !! En wat wordt je Blomkes en Flinterkes mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk zo'n weekend zeg. Daar krijg je energie van!
    Enne... je top is prachtig!

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wat een heerlijk stuiterend blogje! En wat worden je blomkes mooi zeg nu met die randen eraan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een gezelligheid moet het pinksterweekend geweest zijn!
    En atelier bep staat nog steeds op mijn lijstje om te bezoeken, lijkt me zoo leuk! Maar wie weet ooit??

    BeantwoordenVerwijderen