zondag 19 februari 2017

Een druk weekje

Het was een druk weekje, maandag werken en sporten, dinsdag een uitgebreid tandartsbezoek alwaar ik een kroon kreeg (niet gek op Valentijnsdag) en 's avonds een voorlichtingsavond op het werk, woensdag werken en sporten en de presentatie van het eerste deel van de Hygge CAL en donderdag bee en worstelen met de bobbels van de Hygge CAL, vrijdag werken en aansluitend een verjaardagsbezoek om af te leggen. Kortom, er was weinig tijd voor quiltwerk.
Ik was deze rij aan het eind begonnen en ik kan dus laten zien vanaf blok 3 in deze rij, blokken 1en 2 moet ik nog quilten.

Rij 5 blok 3:

blok 4:

Blok 5

Blok 6:

Blok 7:


Woensdag was dan de presentatie van het eerste deel van de Scheepjes Hygge CAL, ik heb het proeflapje wel gehaakt, maar niet geborduurd, daar had ik geen tijd voor of liever: daar heb ik geen tijd voor genomen.
Woensdagavond het patroon gedownload en gelezen, zoals geadviseerd was. Het filmpje voor de bobbels erbij gepakt en met goede moed van start. Ik was niet tevreden over de bobbels, op de bee op donderdagochtend dapper door gebobbeld, maar ik kon er geen bobbels van maken, wat ik ook probeerde. Anneke zag al snel dat ik wel heel krampachtig bezig was, zij adviseerde een ander vasthouden van de haaknaald voor een soepelere haakbeweging, dat ging in principe al een stuk beter, maar die bobbels bleven me dwarszitten.
Thuis de FaceBook pagina erbij gepakt en ik ontdekt dat ik niet de enige was die problemen had met bobbels die geen bobbels wilden worden. Hoera! het lag dus niet helemaal aan mij, vrolijk trok ik mijn rijen uit en ik ben opnieuw begonnen, een andere haakwijze van bobbel en toen lukte het wel.
Deel 1 is af, er zitten al heel wat uurtjes in op deze manier, maar dat geeft niet, ik vond het een hele ervaring en als je dan ook nog overwint (naar eigen idee), dan is het helemaal de moeite waard.
Ik verheug me op woensdag, dan komt deel twee uit en dan gaan we (een helebooel FaceBookers en ik) weer verder met dit avontuur.
Ik heb het pakket besteld, maar ik vind het heel vernuftig hoe sommigen hun eigen kleurkeuze hebben gemaakt, heel leuk om te zien en beslist de moeite waard als je van kleurcombinaties kijken houdt.

Nu snel verder, zoals gezegd, met het afmaken van rij 5 van de Bloggersquilt.
Ik wens je een heel fijne week toe, hoewel sneeuwklokjes, crocussen en andere vroege voorjaarsbloeiers de grond uit spuiten, wordt er herfstig weer voorspeld, heerlijk handwerkweer dus!






5 opmerkingen:

  1. Je CAL ziet er goed uit nu. Het is een mooi project.
    Die blokjes zijn prachtig aan het worden. Ik ben benieuwd naar het vervolg van de sjaal

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi de bobbels, en je weet nu hoe het moet.
    Toen ik voor het eerst bobbels haakte was ook niet zo vlot.
    Wat zijn je blokken mooi.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Verrukkelijjke blokjes, het wordt een heerlijke ""kijk" quilt, met al die veschilleende blokken. Je bobbels bobbelen mooi,, nu even extra werk, straks heb je er profijt van!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. het doorquilten van de blokken geeft gelijk zo'n mooi effect ! Mooi hoor :o))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Many Thanks for the shared this informative and interesting post with me.
    GamesBx News 2020 | Juegos Poki 2020 | GamesBX 2020 relax

    BeantwoordenVerwijderen