donderdag 28 februari 2013

Bloggersquilt Donderdag

Blok 8 is het blok van Jacqueline, haar motivatie om dit blok te leveren is de volgende:
"Het dronkemanspad
Een jaar of 5 terug ben ik begonnen met quilten. Het begon met een Halloween panel. Daarna begon ik aan een kerstman panel en was helemaal in mijn sas. Op een gegeven moment ontdekte ik het paper-piecen. Dat vond ik al heel wat . En op die manier heb ik heel wat log cabin blokken gemaakt en ook andere dingen. Toch wilde ik graag nog wat anders, maar hoe moest dat dan? Gelukkig gaf Jacqueline, onze bloggersquilt bedenkster, in mijn woonplaats een basis cursus. Daar ben ik heen gegaan, inmiddels 2 jaar geleden. Alleen ik heb niets met ronde vormen met patchen. Maar zoals het hoort zat er in deze basis cursus een dronkemanspad. Tenslotte moet je alles een keer gedaan hebben en leren, dus ook rond patchen. Ik heb wat afgemopperd op dit blok, maar uiteindelijk wel gemaakt. Ik moet zeggen dat ik het een blok vind dat zoveel mogelijkheden heeft door met je kleurverdeling te spelen. Echt onwijs vind ik dat. Neemt niet weg dat ik er denk ik zelden nog 1 zal maken. Al met al was Jacqueline degene die zorgde dat ik dit blok maakte. Vanwege de herinnering aan deze geweldig leuke basiscursus, waar ik veel geleerd heb zend ik dit blok in. Veel succes met het maken ervan!"
Op de bee zat Anneke er al mee te stoeien, ik had het wel uitgeprint, maar ik had geen tijd om naar stofjes te kijken. Thuisgekomen zette ik me aan de lapjes bak maar ik kon het niet echt vinden, te donker - te licht - niet passend.... ik heb niet echt overtuigd de schaar in de stof gezet,  ik lette  even niet goed op met bovenstaand gevolg, toen het in elkaar zat kreeg ik zo'n knagend idee dat dit niet de Peace Dove was zoals Jacqueline hem ingedeeld had en dat klopte ook, grrrrrr. Ik ontving een mailtje van Anneke dat zij iets fout had gedaan, ik vrees dat wij beiden dezelfde fout hebben gemaakt, LOL!
Ik vond het ook niet zo'n mooie toevoeging aan de rest van de blokken, hij was zo donker, op dat moment dacht ik "wat kan het mij schelen..." maar het bleef bij me en dan wordt het tijd om daar iets aan te doen, poging twee dus.
Een lichtere stof met wat kleurtjes om toch vooral later andere tintjes in te kunnen voeren, en laat ik nu ook nog een stofje met duifjes hebben! Wat een lol, blok gemaakt, maar dat was hem ook niet, te gekunsteld en tja.... weer geen blij gevoel en dus prutteldeprutteldepruttel, wel zo laten, niet zo laten, dan toch maar een poging 3 want zoveel moeite is het nu ook weer niet.
Poging 3 dus en nog twijfel ik, maar goed ik heb nu keuze en als ik de blokken in ga delen in een veel later stadium, dan kan ik altijd nog kiezen wat ik ga doen.


Ik kom er voorlopig niet goed uit, wel heb ik nu keuze en misschien komen ze in de loop van de tijd alledrie wel in de Bloggersquilt terecht, anders maak ik er volgens voorbeeld van eerder genoemde Anneke een leuk speldenkussen van!
Ik hoop op een minder "problematisch" blok vandaag, het is natuurlijk ook maar net hoe moeilijk je het jezelf maakt, en blok 8 viel  niet mee in kleurkeuze, ik heb wel weer meer ervaring met de ronde lijntjes gekregen en dat viel me niet tegen.
Ik ben dus naar Jacqueline voor blok 9, eens kijken wie de gelukkige blogger vandaag is en welk blok er gekozen is.
Een heel prettige donderdag, met fijne steekje en handwerkplezier!

13 opmerkingen:

  1. Lol, wat een verhaal! Het nieuwe blok is weer een uitdaging! S6 ermee! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat kan een blok toch een groot verhaal opleveren. Succes met blok 9.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. LOL, dit blok heeft het je duidelijk niet gemakkelijk gemaakt. Ik hoop inderdaad dat je volgende blokje zich wat makkelijker laat voegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg! Ik was al blij toen ik één blokje tot een goed einde had gebracht en jij maakt er gewoon even drie. Ik vind ze allemaal mooi. Dat wordt nog moeilijk kiezen, maar je hebt nog even tijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze alle drie erg leuk hoor, en zo heb je wel even een oefeningetje ronde vormen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi blok. Grappig om te zien wat kleuren doen.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alle 3 zijn ze mooi geworden, het is maar welke jij het beste vind passen bij de anderen.
    Groetnis Annie.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. LOL Wat een verhaal, Pauline! Ik weet al wel welke ik het mooist vind, ik ben benieuwd welke jij uiteindelijk zult kiezen!
    Dank je wel voor de mooie overzichtsfoto van alle blokken. Zoals je weet ben ik daar gek op! ;)
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi gemaakt deze blokken en met een leuke naam. ze passen alle 3.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. lol. Maar ik vind het blok met de duifjes erg geslaagd.
    De laatste past goed bij de andere blokken, hangt er ook vanaf, denk ik, wat er allemaal nog meer bij gaat komen.
    Bovendien speldenkussens komen toch altijd van pas ;) voor de andere 2 blokken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik moet nog beginnen met het nieuwe blokje....
    oef, wat veel stukjes....
    morgen ga ik een poging wagen, vandaag niet aan toe gekomen...
    fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen