donderdag 29 augustus 2013

Bloggersquilt Donderdag - blok 34

Vandaag is het blok van Klazien, Klazien ken ik van onze Màrkante Quiltfroulju bee, zij is een van de oprichters van deze gezellige bee. Zij koos voor een blok dat Jacqueline in 20 stofjes uitvoerde, het is in legio mogelijkheden uit te voeren, toen ik mijn blok af had, had ik zo aan een heel andere uitvoering kunnen beginnen, maar dat heb ik deze keer niet gedaan, voor ik het weet maak ik alle blokken dubbel en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Klazien koos voor dit blok omdat:
"als bijlage mijn blokje, ik heb het gister (?) gezien op Facebook, vind hem heel leuk, met meer donker en lichte kleuren valt het middenblok nog meer op denk ik."

Jammergenoeg heeft ook dit blok geen naam, wie het weet mag het zeggen, graag zelfs!

Raar he? sta ik een foto te maken, zie ik het niet, plaats ik de foto zie ik ineens een draad op de stof liggen, die had ik wel even weg kunnen halen als ik hem gezien had....dit is mijn uitvoering van haar keuze:
Ik vertelde al eens dat Klazien de mede-oprichtster was van onze bee, Klaske is haar mede-bedenkster van dit geweldige plan. In eerste instantie zou de bee bij de deelnemers thuis georganiseerd worden, maar niet iedereen is zo ruim behuisd om onze hele bee plek te geven om te zitten en te handwerken, dus werd besloten om de bee een vaste plek te geven, dat werd het multi culturele/functionele buurtcentrum Màrkant.
Klazien heeft wel meer heel goede ideeën, zo heeft ze Babette benaderd om ook het hoge noorden te bezoeken en een workshop te geven.
De keuze bestond uit twee verschillende soorten workshops, de keuze viel deze keer op de Jellyroll workshop, mocht je geïnteresseerd zijn om op 7 november mee te doen, dan zijn er nog een enkele plekjes beschikbaar, locatie bij Klazien thuis in Leeuwarden, ze heeft mij verzekerd dat er voldoende werkruimte is voor het aantal deelnemers, zij beschikt over een inmens grote eettafel en nog een extra tafel, dus plaats genoeg, misschien wil jij je nog wel opgeven, wacht dan niet te lang: vol is vol!
Mocht er voldoende belangstelling zijn dan komt Babette volgend jaar wel weer, misschien dan om de workshop Machinaal quilten te geven, mocht je belangstelling hebben, kun je dat aangeven, bij voldoende animo kan Babette haar planning daarop aanpassen.

Ik ben benieuwd naar blok 35, dus start ik de printer en bezoek Jacqueline. Je wordt nog steeds van harte uitgenodigd om een blok in te sturen, we zijn al een eind op weg en zouden het erg leuk vinden om in ieder geval het jaar vol te maken en een overloop in het volgende jaar zou ook van harte welkom zijn.

En ik ga verder aan mijn speldenkussen voor de bloghop,  het schiet al mooi op, het leuke is dat ik in de deelnemerslijsten van de bloghops steeds meer bekende namen van Nederlandse bloggers, al dan niet in Nederland wonend, zie verschijnen, leuk dat het bloghoppen ook hier zo aanslaat!
Ik wens je een plezierige donderdag en alvast een heerlijk weekend.

8 opmerkingen:

  1. Wat een mooie uitvoering!!!! Mooi gedaan.
    Met een beetje mazzel ben ik ook bij de workshop van babette, gezellig. Nog even vervoer regelen, ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je maakt me verlegen met je loftuitingen ;))
    Je blok is mooi geworden Pauline, het lijken zo twee blokken op elkaar, zoals ik het zie !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt er weer iets moois van gemaakt, van het Bloggers blok, Pauline.
    En bedankt voor de tip van de workshop van Babette; ik heb me aangemeld en verheug me erop. Als er plaats genoeg is, komen er twee vriendinnen met me mee.
    De Speldenkussen Blog Hop wordt ook weer een feest. Ben zó benieuwd, wat er nu weer voor moois en handigs bedacht en gemaakt zal zijn!
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. je heb er weer een prachtig blok van gemaakt ....:)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een mooi blokje en een gezellig stukje heb je ervan gemaakt. leuk om te lezen hoe "onze" bee begon, zo zie ik het nog wel al kan ik niet meer meedoen op donderdag (dat mis ik soms nog wel hoor). Leuk initiatief die workshop, veel plezier gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedaan weer, had best een tweede uitvoering van gekund!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt er een erg mooie uitvoering van gemaakt.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een leuk blokje! en ja, die losse draadjes zie ik ook vaak pas op de foto...

    BeantwoordenVerwijderen