zaterdag 22 juni 2013

Màrkante Quiltfroulju

Afgelopen donderdag had ik weer de maandelijkse bee van Màrkante Quiltfroulju, gehouden in het mooie buurtcentrum Màrkant in Zuiderburen te Leeuwarden. Hier volgt een indruk van zo'n ochtend:
 Er waren twee jarig geweest Willy (geen blog) en Klaske, de taart kwam 
al dan niet met slagroom van Willy, Klaske had lekkere chocolaatjes bij zich.
 Ik zat naast Anneke, zij had twee projecten bij zich, 
haar sterretjes en bloggersquiltblokje NI 25
 Klaske toonde haar blokken voor een tas om haar werkkleding mee te kunnen nemen
 Tineke heeft haar Be Attitude weer opgepakt - Be Smart is aan de beurt - slim he?
 Marjan stitcht vrolijk verder aan de Quilters Wish
 Klazien had een leuke Give Away op haar blog, alle mensen die een reactie gaven dongen mee naar deze 4 leuke onderzetters, Gerda had het blogberichtje helaas niet gelezen, dat vond ze erg jammer toen ze deze leukerds zag, dat maakte haar tot de meest aangewezen persoon om een lootje te trekken, zie je haar mooie ring en armband, helemaal geschikt voor deze mooie taak! Corry was de gelukkige en laat zij nu ook nog aanwezig zijn op onze bee en de dag erna jarig zijn, kan een cadeautje beter terecht komen?
 De gezellig tafel vol werkstukken in wording en koffie en - quilters eigen - lekkers!
Bij een bee hoort ook een show & tell van vorderingen aan het werk
 Corry heeft druk gewerkt aan de churn dashes, de quilt is gedubbeld en wordt doorgepit
 Marjan had een affo, haar kerstquilt is prachtig gequilt, ik vind de rand met sterren heel toepasselijk
 Regina was voor het eerst op onze bee, zij had haar yoyo quilt - 
BOM van Dorry bij zich,
ik vind het een heel charmante quilt in wording
 Klazien heeft haar siggiequilt af
 Gerda had de prachtige log cabin voor een van haar dochters bij zich.

Ik heb zelf aan bloggersblok 25 gewerkt, 's ochtends snel uitgeprint en wat stof bij elkaar gegrepen, op de bee heb ik getekend en geknipt en een stukje genaaid, ik kan donderdag weer een blokje showen.

 De bee verliep bijzonder gezellig, er werd druk overlegt over quilts in wording, kleuren en combinaties, er werden de nodige steekjes gezet. Aan het eind waren we nog lang niet uitgepraat, volgende maand gaan we weer vrolijk verder.
Ik wens je een prettig weekend, bedankt voor je bezoekje aan mijn Stekje.

10 opmerkingen:

  1. Wat zijn jullie druk geweest met leuke dingen. Gezellig hoor. Ben benieuwd naar je bloggersquilt blokje. Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie werkstukken zijn jullie allemaal aan het maken. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bee-zonder veel moois laat je weer zien, Pauline!
    Jij ook een fijn weekend gewenst.
    Groetjes,

    Jeanneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, wat was het weer gezellig en wat zijn we productief geweest !
    Fijn weekend !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een verslag als dit maakt dat ik jullie mis! Wat een hoop moois was er weer te zien, geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bee en appeltaart:-) horen echt bij elkaar;0)
    (Hadden wij ook...alleen al op ...fototoestel was net te laat:-):-)

    Wat een mooie!!
    Quilts laat je ook zien:-):-):-):-)

    Groetjes,
    Simone

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Alhoewel ik mijn koppie er niet helemaal bij had, was het weer erg gezellig!! Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig verslag van een gezellige ochtend!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Goed gezelschap, quilts en lekkers..heerlijk toch!

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen